okt
Stockholm Söder

Sweden
Två viktiga saker som sker i närtid.

1. Digitalt möte med vår vänklubb i Bristol nu på torsdag den 21/10 kl. 20.00 (19.00 Bristol tid). Koppla upp och träffa gamla och nya vänner. Bra om vi är många som håller kontakten och säkerställer en trevlig fortsättning. Vi planerar ett nytt fysiskt möte till våren. Troligen i Bristol.
Länk bifogas men finns också på vår hemsida.

2. Världspoliodagen den 24/10 är en världsomspännande kraftsamling för utrotning av Polio. Rotary engagerade sig i utrotningen av Polio redan 1985 och har sedan dess varit en av de drivande organisationerna tillsammans med WHO, UNISEF, CDC och Bill&Melinda Gates foundation. Nu är det endast ett fåtal fall per år av vildformen kvar i Afghanistan och Pakistan. Vi måste fortsätta kampen för att lyckas! Vi måste fortsätta att bidra! I vårt distrikt var det fyra klubbar förra året bidrog med över 4.000 USD per klubb. Några klubbar bidrog inte alls. Vår klubb bidrog med 288 USD. Vi kan bättre! Ge ditt bidrag genom en insättning på klubbens pg konto 356980-3 och märk det Polio. Vi summera våra gåvor den 31/10. Totalt mer än 1.000 USD?

Bästa, vänliga och givmilda hälsningar från Internationella kommittén

Claes