En gång om året åker klubben ut till någon av medlemmarnas sommarstugor i skärgården. Den 24:e augusti var det dags för klubbens årliga skärgårdsutflykt. I år ställde vi kosan till Aspö där vår medlem Göran Wendin tog emot oss.

Först buss från Slussen och sedan båttaxi ut till Aspö. Som brukligt är så började vi sedan med whisky och wienerbröd, en sed vi har inom klubben som görs i åminnelse av våra founding fathers som när de skrev statuerna 1905 i Chicago, lär ha haft lite whisky och några wienerbröd att stärka sig med. Efter den obligatoriska sillunchen med sill, gravlax, Janssons frestelse och västerbottenpaj var det dags för kaffe med tillbehör. Det blev en härlig dag i skärgården med trevlig samvaro, god mat och många glada skratt. Tack Göran.