Lördagen den 5 mars arrangerade vårt distrikt ett webbinarium om våtmarker med titeln "Wetlands and the Baltic Sea Environment". Det sker på uppdrag av BASRAN, Baltic Sea Regional Action Network, dvs. det gränsöverskridande samarbetet mellan de 9 länderna runt Östersjön. I detta webinarium får Du både vetenskaplig bakgrund till våtmarker och några goda exempel - bland annat Utö.
Bästa Östersjövänner!

Flera av er hade inte möjlighet att följa seminariet. Nedan finns länkar för att följa delar av eller hela seminariet.

Det vore kul om ni också tittar cirka 3 minuter på inledningen med Kronprinsessan Victoria:

- En länk till Värmdö-Skärgård Rotaryklubbs hemsida, som har en personligt skriven artikel om webbinariet:

- En annan till distriktets hemsida,som är något mer formell:

Och slutligen det fina musikstycket med Anders Paulsson på sopransaxofon:

Ni som ännu inte haft tillfälle att se filmen ”Östersjön ur Ejderns ögon” får här en påminnelse. Den presenterar på ett enkelt sätt Östersjöns utmaningar.