Terminens sista möte före sommaruppehållet, dessutom intercitymöte med Stockholm Skanstull RK, var riktigt trevligt med nästan 45 personer på plats. Även om vi var inne så var det kul att vädrets makter var med oss… Det kändes väldigt mycket som skolavslutning. Dagen till ära var det Coronakommissionens huvudsekreterare som föreläste för oss. Mycket intressant att lyssna på Joakim Sonnegård.
Personligen beundrar jag alla ledamöter som deltog i kommissionen därför att de gjorde det på sidan av sitt vanliga arbete, ett hästjobb måste jag säga. Regeringen förhandlade med oppositionen både om uppdraget och sammansättningen i kommissionen. Joakim ledde arbetet med att skriva betänkanden och inhämta information kommissionens ledamöter stod för själva värderingen. även om vissa ledamöter skrev en hel del själva.
Hela föreläsningen går att se nedan. Du kan även ta del av den presentation som Joakim visade, se bif. pdf. Joakims presentation.

Efter avslutat möte var det dags för Presidentskifte. Björn som på ett berömvärt sätt hållit i klubban det senaste året, kommer att hålla i klubban ytterligare ett år. Vi tackade Björn för hans insatser med en varm applåd och lät oss inspireras till nya tag när det nya verksamhetsåret kör igång igen den 22 augusti. Då blir det: Svårt, men inte omöjligt. Maria Dahlstedt från Convictus talar om deras arbete med hemlöshet, beroendetillstånd och hälsofrågor.